|  | A JÓSGÉP © Petika |  | 
| 1.
 
 | ||
| SikAir 2015.02.13. 16:51 járatszám: 1208 Az 1208 számú Budapestrõl Bagdadba közlekedõ járat a sûrû köd miatt 78 perc késéssel indult. A gép a felszállás után 93 perccel sikeres kényszerleszállást hajtott végre. A fedélzeten tartózkodó 170 ember (többségükben iraki tolmácsok) küzül senki sem sérült meg. | ||
|   | ||
| 2.- Higgye el Mr. Shulcz, mi ajánljuk a legkedvezõbb biztosítási feltételeket - folytatta Ian Schwarcz, a Fõnix biztosítótársaság ügynöke, amikor a vezérigazgató asztalán csipogni kezdett a videofon, és a titkárnõ tanácstalan arca jelent meg a képernyõn.- Elnézést, egy kis türelmet kérek - szólt Thomas Schulcz és a videofonhoz lépett. - Tessék Daisy! Miben tudok segíteni? - Fõnök! Azt hiszem elromlott a központi adattároló számítógép. - Ne nyúljon semmihez, azonnal ott leszek! - Bocsásson meg Mr. Schwarcz, hallotta mi történt. Kérem várjon meg, hogy befejezhessük a tárgyalásunkat. | ||
| 3.- Szóval azt mondja, kedves Daisy, hogy a számítógép szerint a ma délutáni 1208-as járat kényszerleszállást hajtott végre?!- Láthatja, Fõnök, ez áll a képernyõn. - De hiszen ez képtelenség! Az a gép még el sem indult! - Épp ezért értesítettem azonnal Önt, hogy utasítást kérjek. - Hívja fel Budapestet, érdeklõdje meg az idõjárást és kérdezze meg, hogy állnak a gép átvizsgálásával! - Már megtettem, Fõnök. Itt a válasz. Azt írják, a gép üzemanyaggal feltöltve, mûszakilag átvizsgálva, kifogástalan állapotban várja az indulást. Jelenleg süt a Nap, a meteorológiai elõrejelzések szerint hosszan tartó száraz, tiszta, napos idõ várható. - De lehet, hogy errõl a Ködöt elfelejtették értesíteni! - És most mit tegyünk? Engedélyezzük a gép felszállását? - Természetesen. És a számítógéphez hívja ki az ügyeletes szerelõt! - Már megkértem, hogy amint tud, jöjjön ide. | ||
| 4.Kovács Lajos, a TRANSEXPORT külkereskedõje egyre idegesebb pillantásokat vetett az órájára.- Már csak 15 perc van a gépem indulásáig, és még a városban vagyunk! Ha lekésem, elúszik egy többszázezer dolláros üzlet! - mondta hangjában nem kis türelmetlenséggel a taxisofõrnek. - Sajnos uram nem sok esélyünk van. Ebben a hirtelen leereszkedett ködben az egész kocsisor csak lépésben tud haladni. Egy óra múlva Kovács lemondóan legyintett, mikor a repülõtéren közölték vele, hogy az 1208-as járatra befejezõdött a beszállítás, a gép már a kifutópálya végében várja - a köd miatt egyre késõ - felszállási engedélyt. - Megint a Sólymot fogják elõléptetni! - morgott magában mérgesen. | ||
| 5. 16 óra 59 perckor megszólalt a vezérigazgató szobájában a "K" vonalas videofon. Thomas Schulcz összerezzent. Ezt a készüléket csak rendkívüli esetekben használják, utoljára akkor mûködött, amikor a második világbajnoki gyõzelmét ünneplõ Magyar Labdarúgó Válogatottat hazaszállító különgép tévedésbõl a taszári repülõtéren szállt le, amit az amerikai hadsereg kivonulása után a Dél-Dunántúl Cargo bázisaként használtak. Nyugtalanul nyúlt a kapcsolóhoz. - Thomas Schulcz, a SikAir vezérigazgatója. Mi történt? | ||
| 6. | ||
| SikAir 13/2/2015.sz. Vezérigazgatói Utasítás Tárgy: Repülõjáratok indulás elõtti ellenõrzése A SikAir légitársaság által üzemeltetett összes gép indulása elõtt legkésõbb 1 órával a járat adatait az indításért felelõs irányító köteles - a kihelyezett terminálon keresztül - a KÖZPONTI ELÕREJELZÕ SZÁMÍTÓGÉP-be betáplálni. Felszállási engedély csak abban az esetben adható, ha a számítógép közli az érkezés idõpontját. Ellenkezõ esetben - amennyiben érkezési adat a gép memóriájában nem szerepel - a járat felszállását engedélyezni TILOS! Ezen utasítás a kihirdetéssel lép hatályba. Thomas Schulcz | ||
| 
 7.- Sajnálom Mr. Schwarcz, de a jelenlegi helyzetben el kell utasítanom az ajánlatát. Számítógépünk az összes járat balasetmentes érkezését elõre jelzi, olyan járatot amelyikrõl nincs érkezési adatunk nem is indítunk, teljesen kizárva ezzel a nem kívánt eseményeket.- Akkor talán szabadna ajánlanom a számítógépre köthetõ biztosítási formánkat? - Látja, ez valóban elõnyös lehet! - Tessék parancsoljon, itt vannak a szerzõdési feltételek. | ||
| 8. Amikor Kovács Lajos külkereskedõhöz eljutott a központi elõrejelzõ számítógép (közismert nevén: "Ezentúl csak sikeres üzleti utakra fogok elmenni" - gondolta magában. "A megvalósítás nagyon egyszerû. Amikor kapok egy megbízást, elhatározom, hogy sikeres tárgyalás esetén melyik géppel jövök haza, ezután a SikAir irodájában megérdeklõdöm, hogy arra a gépre foglaltam-e helyet. Ha igen, akkor akár elõleget is vehetek fel az üzletre, ellenkezõ esetben a megbízást átpasszolom a Sólyomnak - repüljön Õ feleslegesen!" | ||
| 9. A számítógép évekig a legnagyobb rendben mûködött, beváltva a hozzá fûzött reményeket. A légitársaság összes járata rendben megérkezett a célállomásra, az utasokat még az esetleges késésekrõl is már a jegyváltáskor tájékoztatni tudták. A SikAir részvényei napról napra stabilabbá és erõsebbé váltak, Kovács Lajos fõosztályvezetõ pedig a TRANSEXPORT hamarosan megüresedõ igazgatói széke felé kacsintgatott. A meteorológiai intézetek bezártak, a hivatásos tenyér-, kártya-, kávézacc- és csillagjósok az érdeklõdés teljes hiánya miatt sorra beszüntették tevékenységüket. A jósgép minden tekintetben pótolta õket, és ami a legfontosabb: sohasem tévedett!  Egyedül az Amerikában élõ, magyar származású Louis Kovacs (nem rokona a külkereskedõnek!) foglalkozott fõállásban horoszkóp készítéssel, de a legtöbben csak kuriózumként tartották számon õt. "Világvége 2026" címû írása azonban nagy visszhangot váltott ki. A cikket a Times 2025 június 13-i (pénteki) száma közölte. Az említett írás a csillagok állásából, az általános relativitáselméletbõl, a gravitációs erõk változásából, a fémek hõtágulásából, a Halley üstökös pályájából és Lujza néni (Louis Kovacs nagynénje) kiújult lumbágójából levezethetõ általános érvényû képlettel bebizonyította, hogy 2026 február 29-én végérvényesen és visszavonhatatlanul itt a világvége! | ||
| 10.- Fõnök! Olvasta a Times-ban a Louis Kovacs féle cikket a világvégérõl? 
 | ||
|  |  |   |